poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Len sposobem na dobre zdrowie


Olej lniany, w obecnych czasach jest coraz bardziej rozpoznawalnym produktem żywieniowym pochodzącym z natury. Osoby, zawodowo zajmujące się doradztwem żywieniowym znają nie od dzisiaj jego dobroczynny wpływ na organizm człowieka. Z każdym rokiem Polskie społeczeństwo jest co raz bardziej świadome mocy zawartej w lnie jako głównym składniku oleju lnianego.
Co raz częściej interesują się nim naukowcy. Ciekawostką jest fakt równoległego prowadzenia ok 2000 badań na temat lnu na świecie. Niemalże wszyscy wiedzą o tym, że najzdrowsze tłuszcze spożywane, które mogą być przyswajalne przez człowieka to oleje roślinne. Wymieniany w artykule zimno tłoczony olej lniany, oprócz ryb jest jednym z podstawowych źródeł tak bardzo życiodajnych kwasów Omega 3 oraz Omega 6? Oba te kwasy należą do grupy kwasów nienasyconych. Ponadto olej z roślin oleistych, zawiera w sobie witaminy: A, K,D3 i E.



Kwasy nasycone organizm człowieka jest w stanie wytworzyć samodzielnie. Z kolei kwasy NNKT, czyli Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe należy dostarczyć z pożywieniem. Zarówno olej rzepakowy jak również olej lniany zawiera właśnie te Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe. Kwasy omega 3 oraz omega 6 mają ogromny wpływ na zdrowie człowieka. Najbardziej korzystne cechy kwasów tłuszczowych omega 3 to m.in. bardzo pozytywny wpływ na układ krążenia człowieka. Kwasy wspomagają prawidłowa pracę serca, utrzymają prawidłowe działanie antyarytmiczne. Odpowiadają za obniżanie ciśnienia tętniczego krwi. Dodatkowo wstrzymują agregację płytek oraz zmniejszanie lepkości krwi. Kwasy tłuszczowe pomagają ludziom borykającym się z reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Korzyści ze stosowania nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 jest mnóstwo, należy o tym pamiętać i stosować je w codziennej diecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz